Jako první odstaví obsluha elektrárny dnes pozdě večer druhý výrobní blok. Během soboty na něm technici provedou pravidelné testy regulačních tyčí, které zastavují štěpnou reakci. Znovu k síti se má blok připojit ještě týž den večer. V neděli časně ráno pak Temelínští sníží výkon prvního bloku a odpojí jeho turbínu. Oprava by měla trvat deset hodin. Poté začne blok znovu vyrábět elektřinu a elektrárna bude vyrábět na maximum.
"Problém na jednom ze čtyř ventilů v sekundární části prvního bloku se objevil poté, co jsme blok připojili k síti po nedávné odstávce. Situaci jsme vyhodnotili tak, že nejlepší bude provést opravu při sníženém výkonu bez odstávky bloku," dodal mluvčí.
Téměř dva měsíce trvající odstávka na prvním bloku skončila minulý týden. Technikům se jí teprve podruhé od roku 2000, kdy je Temelín v provozu, podařilo oproti původnímu plánu. Její konec uspíšili o necelých šest dní. Naposledy se tak stalo v roce 2004.
ČEZ odstávku využil k výměně vysokotlakého dílu na turbíně a především k obměně čtvrtiny paliva. Do reaktoru energetici vsadili nové soubory s obohaceným uranem od americké firmy Westinghouse. Ty nahradily původní kazety, které se kroutily více, než se očekávalo. Nyní je v reaktoru prvního bloku 91 modernizovaných souborů ze všech 163, které obsahují 92 tun paliva.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
