Společnosti z holdingů Siemens, Alstom, Areva, Fuji Electric, Hitachi, Japan AE Power Systems, Mitsubishi Electric a Toshiba a Nuova Magrini se asi 16 let od roku 1988 téměř po celém světě dohadovaly na nabídkových cenách v tendrech na takzvané plynem izolované spínací ústrojí, aby si vždy některá z nich zakázku zajistila.
V Česku to jen v letech 2001 až 2004 byly zakázky za 700 milionů korun, například na rozvodny Mikulov, Kunovice, Kaplice, Strakonice a elektrifikaci trati Kadaň-Karlovy Vary. Na kartel upozornil jeden z jeho účastníků, firma ABB. Díky tomu vyvázla bez sankce. Podniky už za stejnou dohodu pokutovala i Evropská komise.
"Je to složitá věc," zhodnotil případ Tesák. ÚOHS například vůbec poprvé pokutoval firmy, které v ČR vůbec nepůsobí. "I když ale na našem trhu nepůsobily, stalo se tak po dohodě, a jde tedy o vylučovací kartel," vysvětlil už dříve Pecina. Podle něj zatím v Česku podobný kartel nemá obdoby. Jeho podřízení původně firmám vyměřili sankci v souhrnné výši 979 milionů korun, sám Pecina ji ale později třem společnostem mírně snížil.
Nejvíc podle druhostupňového rozhodnutí zaplatily společnosti ze skupiny Siemens, a to 284,88 milionu korun. Zhruba poloviční díl padl na holding Areva, skupina Hitachi zaplatila přes 109 milionů, sankce ostatních podniků nepřekročily hranici 90 milionů Kč.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
