"V obou firmách jsme se stali majoritními vlastníky. I přesto jsou pro nás ostatní majitelé zcela rovnocennými partnery, se kterými chceme dále rozvíjet aktivity obou společností ve vyhledávání nových ložisek uhlovodíků na jednotlivých průzkumných licencích," uvedl generální ředitel MND František Komárek. Zbylé téměř čtvrtinové podíly vlastní v obou firmách stejným podílem čtyři fyzické osoby.
MND získaly licence Marjevskaja a Timirjazevskaja, které drží společnost Nikolajevkaněfť, a licenci Novotomyševskaja, kterou vlastní společnost VostokInvestNěfť. Průzkumné práce na nich jsou údajně v pokročilé fázi. "Ještě v letošním roce budou zahájeny práce na prvním průzkumném vrtu na licenci Novotomyševskaja. V následujícím roce pak plánujeme několik dalších vrtů na zbývajících dvou licencích," uvedla ředitelka moskevské pobočky MND Larisa Táborová.
Rusko je po Ukrajině další zemí v regionu, kde bude skupina v následujících letech hledat ropu a zemní plyn. "Ruská federace je trhem, kde vidíme velký potenciál pro zahraniční expanzi skupiny MND. Náš tým expertů v moskevské pobočce v současné době analyzuje ještě několik dalších investičních projektů," uvedl Komárek.
Skupina Moravské naftové doly, která je největší těžařskou společností v ČR, chce v následujících pěti letech zvýšit těžbu ropy a plynu až na desetinásobek při zachování současné těžby v tuzemsku. V roce 2006 vykázala skupina MND konsolidovaný zisk před zdaněním 2,448 miliardy korun. Společnost pracuje na 21 těžebních ložiscích s denní těžbou kolem 6000 barelů ropy a plynu denně. Provozuje podzemní zásobník zemního plynu Uhřice s kapacitou 180 milionů metrů krychlových.
Finanční a investiční skupina KKCG podnikatele Karla Komárka, která má v MND majetkový podíl, dosud investovala v zahraničí více než deset miliard korun. Drží podíly na průzkumných licencích v Pákistánu, kde také těží plyn, dále v Jemenu, Německu, Rumunsku a Rusku. Minulý měsíc také oznámila plán vstupu na Ukrajinu společně s britskou společností Regal Petroleum. Expanze na tento trh je spojena s investicí 6,4 miliardy korun.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
