Stávka má být vyhlášena na místních tratích, které provozuje DB Regio, jedna ze společností holdingu Deutsche Bahn. V Hamburku a Berlíně však nemají vyjet ani soupravy městské dráhy.
"Stát bude mnoho vlaků," řekla dnes odpoledne Seibertová. Výpadky se podle ní odrazí i na dálkových tratích, na nichž strojvůdcům před týdnem zakázal stávkovat soud.
Jako důvod stávky Seibertová uvedla skutečnost, že dráhy odborům stále nepředložily vylepšenou nabídku nové kolektivní smlouvy. Odbory strojvůdců a dalšího vlakového personálu si totiž chtějí vyjednat vlastní mzdové podmínky, jež jim zajistí zvýšení platů a lepší odměňování přesčasové práce. Už prý ale netrvají jako doposud na navýšení o 31 procent, pokud dráhy projeví ochotu s nimi jednat o dalších návrzích.
S ostatními železničními odbory se Deutsche Bahn dohodla už v červenci na zvýšení mezd o 4,5 procenta od 1. ledna příštího roku.
Strojvůdci kvůli několikaměsíčnímu sporu o mzdové tarify stávkovali naposledy minulý pátek, a to tři hodiny. Všechny případné příští stávky mají být až celodenní a odbory o nich hodlají informovat vždy s co nejmenším předstihem.
Šéf odboru osobní dopravy u Deutsche Bahn Karl-Friedrich Rausch dnes odpolední oznámení stávky označil za "neuvěřitelný postup". Dráhy tentokrát nepřipravily náhradní jízdní řády jako při varovné stávce minulý pátek, neboť prý nemají šanci se na stávku v tak krátké době připravit. "Funkcionáři GDL prostě vodí za nos miliony zákazníků železnice," řekl Rausch.



Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
Nákup ojetiny jako rizikový podnik. Každá druhá ojetina ihned potřebuje nečekanou opravu za mnoho tisíc
