Ministr průmyslu a obchodu Martin Říman (ODS) zákonodárce informoval, že jde o již čtvrtou novelu tohoto zákona za dobu jeho úřadování ve funkci ministra. Podle něj se sice novela tváří "velmi nevinně", ale její naplnění v praxi přinese řadu kuriózních situací na trhu s reklamou, protože výčet toho, co je klamavá a agresivní praktika, je velmi rozsáhlý.
Novela obsahuje přímo výčet zakázaných klamavých a agresivních převzatý z příslušné evropské směrnice. Ministr ji hájí tím, že navržený způsob byl jediný možný, jak evropskou směrnici převést do zdejšího práva, aby se Česko vyhnulo případnému postihu Evropské komise.
Jako příklad agresivní praktiky uvádí zákon situaci, kdy prodejce vytváří dojem, že zákazník nemůže odejít bez toho, aby danou věc či službu koupil. Prodejce také nebude smět vyhrožovat, že pokud si spotřebitel nabízenou věc nekoupí, ohrozí tak své podnikání, pracovní místo nebo existenci.
Prodejce nebude smět požadovat peníze za výrobky a služby, které dodal, ačkoli si je spotřebitel neobjednal. Prodejci už také nebudou smět uvádět nepravdivé prohlášení, že jejich výrobky a služby uměj vyléčit nějakou nemoc, poruchu nebo postižení. Novela naopak prodejcům umožňuje srovnávací reklamu v případech, kdy srovnává vlastnosti zboží a služeb, které jsou důležité, dají se ověřit a jsou charakteristické. Tímto způsobem budou moci porovnávat i ceny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
