Citibank má širokou on-line nabídku produktů

26.10.2007 | , Finance.cz
ÚČTY A SPOŘENÍ


Citibank se snaží přiblížit klientům prostřednictvím internetu a telefonického bankovnictví. Těmito kanály nabízí všechny své produkty. Klientům je k dispozici i síť více než tisícovky prodejních specialistů v celé ČR. Přečtěte si o historii i současnosti této banky.

Téma týdne: Poznej svou banku

Citibank byla založena v roce 1812 v New Yorku a již v roce 1890 se stala největší americkou bankou. Dnes je celá skupina Citigroup jednou z největších finančních institucí vůbec, která působí ve 106 zemích celého světa a poskytuje své služby osobního bankovnictví více než 55 milionům klientů. Koncem 80. let vstoupila Citibank i do střední a východní Evropy a dnes má pobočky ve všech významných státech této oblasti.

Citibank  vstoupila na český trh v roce 1991. Banka je dceřinou společností ve 100% vlastnictví Citibank Overseas Investment Corporation (COIC), která je ve stoprocentním vlastnictví Citibank, N. A. v New York. Hlavní holdingovou společností je Citigroup se sídlem ve Spojených státech, která poskytuje finanční služby prostřednictvím svých zastoupení ve více než 100 zemích po celém světě.


Citibank v ČR


V počátečních letech se banka zaměřovala převážně na poskytování bankovních služeb nadnárodním korporacím, velkým českým podnikům a finančním institucím. Získala v tomto sektoru významnou pozici v řadě produktových oblastí jako jsou treasury, cash management, custody či úvěrové produkty.

V roce 1999 zahájil svoji činnost CitiBusiness, divize plně specializovaná na segment malých a středních podniků (SME). O úspěšnosti této divize svědčí fakt, že v roce 2001 byl CitiBusiness Česká republika nejrychleji rostoucím SME byznysem v rámci celosvětové sítě Citibank.

citibank.jpgV roce 2001 začala Citibank nabízet také služby osobního bankovnictví. Díky léty prokázané globální zkušenosti Citibank nabízí v současné době kompletní nabídku produktů, jako jsou kreditní a debetní karty, osobní úvěry, vklady, podílové fondy nebo služby privátního bankovnictví CitiGold pro VIP klienty.


Zaměření banky v oblasti retailu


Citibank se v retailovém bankovnictví zaměřuje především na tyto oblasti:

  • kreditní karty - v této oblasti Citibank zaujímá vedoucí pozici na trhu. Kreditní karty nabízejí nejvyšší bezpečnost a široké spektrum služeb. Banka neustale přichází na trh s novými inovacemi a službami.
  • investiční produkty – v této oblasti je důležitá spokojenost klienta. Citibank nemá ve své skupině žádnou společnost, jejíž fondy či produkty by musela upřednostňovat. Bankéř je při výběru investic nezávislý a jedinou jeho motivací jsou klientovi zájmy.  Všechny nabízené produkty navíc musí projít přísným rozborem analytického centra Citigroup v Londýně. 
  • spořící produkty a produkty pro každodenní bankovnictví - Citibank nabízí spořící účet s vysokým úročením na trhu (nyní 2,5 % p.a.) Tuto sazbu lze získat již od 1 Kč vkladu a uložené peníze lze přitom kdykoliv použít.  Spořící účet je součástí Citi konta - balíčku služeb typu „all inclusive“. V rámci tohoto balíčku neplatí klient zvlášť poplatky za jednotlivé služby,  ale pouze měsíční paušál, který zahrnuje užívání služeb bez omezení. Kromě širokého spektra služeb, které jsou součástí Citi konta, je největší výhodou účtu jeho cena - měsíční poplatek za vedení účtu činí pouhých 99 korun. 

 

Citibank má nyní v ČR třináct poboček. Strategií banky je nabídnout jednotlivým klientským segmentům individuální a moderní přístup a tomu přizpůsobuje i prodejní síť. Všechny produkty nabízí banka rovněž prostřednictvím Internetu a telefonického bankovnictví a má k dispozici i síť více než tisícovky prodejních specialistů v celé ČR. Citibank využívá pro uspokojení potřeb všech klientů nejmodernější technologie, které zaručují vysokou úroveň pohodlí, bezpečnosti, ochrany osobních dat a rychlost prováděných transkací. Díky nim je Citibank  k dispozici 24 hodin denně.

 

/>
Citibank www.citibank.cz
Počet poboček 13
Počet zaměstnanců 1063
Počet klientů přímého bankovnictví 100 % *
Počet aktivních vydaných karet  přes 200.000 (kreditních)
Počet bankomatů  více než 100 (síť Euronet)
Celková aktiva k 31.12.2006 102,9 mld. Kč
Celková aktiva k 30.6. 2007 132,4 mld. Kč
* údaje o počtu klientů banka nezveřejňuje, všichni klienti využívají přímé bankovnictví.


Bankovní trh v ČROrientovat se na tuzemském bankovním trhu není jednoduché, stejně jako vybrat tu správnou banku. Zvláště když u nás působí několik desítek bank. Tento týden jsme pro vás připravili představení dalších čtyř bank: Volksbank, Bawag Bank, Citibank a Raiffeisenbank.

 

Autor článku

Elena Ondrová  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ