"Odpoledne jsme podali dvě stížnosti," potvrdil šéf obchodního oddělení Euroferu Karl Tachelet. Výrobci tvrdí, že uvedené asijské země vyvážejí na evropský trh ocel a výrobky z ní pod výrobními náklady.
Na asijskou konkurenci Eurofer podal už dvě samostatné stížnosti. Jedna se zaměřuje na dovoz za tepla válcovaných výrobků z nerezové oceli, které se na evropský trh dostávají z Číny, Jižní Koreje a Tchaj-wanu. Druhá stížnost je namířena proti dovozu za tepla pokovovaných výrobků, ale pouze z Číny.
Gordon Moffat z Euroferu agentuře AP řekl, že produkce oceli v Číně se už vymkla kontrole a nepomáhají ani výzvy adresované čínským vládním činitelům a zástupcům průmyslu. "Zaznamenali jsme enormní nárůst dovozu, který loni dosáhl zhruba 12 milionů tun. Přitom do roku 2004 byla téměř nulová," uvedl Moffat.
Eurofer se snaží předložit důkazy, že pozinkované ocelové plechy, které se využívají ve stavebnictví, stejně jako za studena tvářené nerezové pláty pro stavební a strojírenský průmysl, se prodávají o 25 až 35 procent levněji než činí evropský průměr. To je podle evropských firem v rozporu s obchodními pravidly.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
