Evropa vede v e-bankovnictví

04.10.2000 | ,
Domovská stránka


perex-img Zdroj: Finance.cz

Západoevropské peněžní ústavy překvapivě vedou v elektronickém bankovnictví před Spojenými státy. Zjistil to průzkum agentury CapGemini Ernst & Young, podle něhož se v USA provádějí jen tři procenta bankovních transakcí on-line, zatímco na starém kontinentě už čtyři procenta.

Západoevropské peněžní ústavy překvapivě vedou v elektronickém bankovnictví před Spojenými státy. Zjistil to průzkum agentury CapGemini Ernst & Young, podle něhož se v USA provádějí jen tři procenta bankovních transakcí on-line, zatímco na starém kontinentě už čtyři procenta.

Jak prohlásil Jonathan Charley z této agentury, evropské banky jsou pod "intenzívním tlakem", aby nabídly svým klientům služby on-line, ale tento spěch "jde nezřídka na úkor kvality, které elektronické bankovnictví umožňuje". Důsledkem je, že mnoho bank dokonce váhá poskytnout svým zákazníkům výhody za to, že chtějí své transakce provádět prostřednictvím internetu.

Navíc prý došlo k "bizarní situaci", kdy všechny banky se zoufale snaží mít svou domovskou stránku na internetu, ale nikterak neusilují o to, aby pro transakce on-line získaly své klienty. V USA se to týká poloviny bank, v Británii 43 procent a v západní části kontinentální Evropy dokonce jedné třetiny.

Zjistilo se také, že polovina peněžních ústavů v západní Evropě a skoro dvě třetiny ve Spojených státech neodpovídají na e-maily klientů do osmi hodin po příjmu dotazu.

Proč se projevuje při využívání elektronického bankovnictví takový nezájem o získání klientů? Podle průzkumu CapGemini Ernst & Young je tomu tak proto, že banky službami on-line zatím nedosáhly slibované "dramatické úspory nákladů".

Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka