Němečtí strojvůdci, usilující o platově výhodnější kolektivní smlouvu, přeruší nákladní dopravu už podruhé během uplynulého týdne. Naposledy oslabili nebo zastavili přepravu nákladů po železnici minulý čtvrtek a stávkovali 42 hodin. Nynější stávka bude o dvacet hodin delší.
Odborový svaz německých strojvůdců GDL vyhlašováním stále rozsáhlejších stávek v posledních týdnech stupňuje tlak na provozovatele německých drah, koncern Deutsche Bahn. Strojvedoucí od něj očekávají návrh nové kolektivní smlouvy, která by jim zajistila vyšší růst mezd než ostatním zaměstnancům na železnici. GDL dosud požadovalo zvýšení platů až o 31 procent.
Deutsche Bahn pro následující dny vypracovala nouzové plány, které mají zajistit alespoň omezený provoz osobních vlaků. Dopravu by měli zajišťovat hlavně zaměstnanci organizovaní v jiných odborových svazech než GDL. Z dálkových expresů ICE jich mají být vypraveny až dvě třetiny, v regionální dopravě by stávka mohla zastavit zhruba polovinu vlaků.
Pokud Deutsche Bahn strojvůdcovským odborům nevyjde vstříc, hrozí GDL napříště časově neomezenými stávkami.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
