Dodnes zbývá vyplatit sto tisíc lidí postižených v padesátých letech minulého století ztrátou zemědělského majetku. Výši všech dosud nevypořádaných transformačních podílů odhaduje ministerstvo zemědělství na deset miliard korun.
Podle Gandaloviče by v některých případech mohl pomoci stát. Bude to tehdy, kdy majetek zmizel při zániku družstva, pokud krach nebyl jen zástěrkou pro přejmenování podniku na akciovou společnost. Úředníci odhadují, že z celkového počtu konkurzů by stát zasáhl u tří až čtyř procent.
Ne všichni vlastníci jsou návrhem zákona nadšeni. "Peníze chci do roka. Kde se vše vydrancovalo, musí platit stát," uvedla místopředsedkyně Svazu restituentů ČR v zemědělství Miloslava Pešková. Navíc mnozí chtějí, aby se vyplácená částka valorizovala.
Se zákonem nesouhlasí sociální demokraté a komunisté a velké výhrady má část KDU-ČSL. Vadí jim, že majetek mají vydávat následnické organizace a považují to za vyvlastnění.
Předseda poslanců ČSSD Michal Hašek chystá vlastní zákon. Ten by odškodňoval hlavně ty, kdo se k majetku nedostali, protože družstva skončila v konkurzu. Finanční prostředky by vyplácel stát.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
