Strojvůdci již od léta organizují v Německu stávky, které periodicky ochromovaly nákladní a osobní přepravu po železnici a působily komplikace i Českým drahám. Počátkem tohoto měsíce vstoupil svaz GDL do jednání s vedením DB a uvedl, že v době trvání rozhovorů stávkovat nebude.
Strojvůdci původně požadovali růst mezd o 31 procent, později naznačili ochotu smířit se se zvýšením o 10-15 procent. Kromě zvýšení tarifních platů usilují strojvůdcovské odbory i o vyjednání samostatné tarifní smlouvy, na což DB nechce přistoupit.
GDL je nejmenší ze tří železničních odborových svazů v Německu a má kolem 34.000 členů. Stávky strojvůdců však mohou mít vážný dopad na ekonomiku země.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
