... soukromého sektoru (PPP). Ve středu to oznámilo ministerstvo dopravy.
Ministerstvo dodalo, že nabídky přišly vesměs od skupin tvořených několika členy, které se chtějí zúčastnit tendru na postavení 75 kilometrů dálnic.
Jedinými individuálními zájemci jsou španělský Obrascon Huarte Lain <OHL.MC> a francouzská Eiffage <FOUG.PA>.
Dále se přihlásily Vinci <SGEF.PA> společně s firmou Skanska <SKAb.ST>, konsorcium společností Bouygues <BOUY.PA>, Colas <COLP.PA>, Doprastav, Vahostav, Intertoll-Europe a Mota-Engil <MOTA.LS> a německo-rakouská skupina, již vede Hochtief <HOTG.DE>.
Zájem projevilo také konsorcium tvořené australskou Macquarie Capital Group <MCQ.AX>, rakouskou firmou Strabag <STRV.VI> a Porr Solutions Immobillen.
Nabídky posoudí komise. Ministerstvo neuvedlo, kdy učiní další rozhodnutí.
Ve schématu PPP investor vybuduje části dálnice a vítěz tendru také obdrží 30letou licenci na její provozování.
Výběrové řízení představuje první část strategie premiéra Roberta Fica na zrychlení silniční výstavby, jejímž cílem je učinit východní Slovensko přitažlivějším pro investory.
Premiér Fico zvolil schéma PPP, aby příliš nezatěžoval veřejné finance. Bratislava musí totiž snížit fiskální deficit, aby mohla v roce 2009 přijmout euro.
Ministerstvo financí vyjádřilo obavy z fiskálních a inflačních dopadů projektů PPP, jejichž celkový objem má dosáhnout 130 miliard korun a pokryjí 151 kilometrů dálnic.
[BRATISLAVA/Reuters/Finance.cz]



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
