Čtrnáct procent respondentů průzkumu uvedlo, že v jejich firmě jsou výdaje na sponzoring nulové. Necelá třetina firem (29 procent) na sponzoring vyčleňuje šest až deset procent z rozpočtu určeného na marketing. V pětině firem (21 procent) to je jedno až dvě procenta z těchto prostředků, v sedmi procentech firem to je více než pětina peněz na marketing.
Třetina firem finančně podporuje sociálně slabé a ohrožené skupiny - děti, zdravotně postižené a seniory. Na druhém místě se umístil sport, který sponzoruje 29 procent firem. Sponzoři se podle výsledků průzkumu nejvíce zajímají o fotbal, atletiku, hokej, golf a cyklistiku. Jedenáct procent respondentů uvedlo, že jejich firmy směřují finanční prostředky do zdravotnictví a zdravotní péče, deset procent pomáhá v oblasti kultury, umění a památkové péče. Věda a výzkum zůstávají na okraji zájmu firem, sponzorují je jen čtyři procenta firem, v nichž pracují účastníci průzkumu.
Žádná ze společností nepřiznala sponzoring politické strany nebo hnutí, uvádí se ve zprávě o průzkumu. To však může být způsobeno i tím, že firmy politiky podporují například formou darů, na které se z daňového hlediska nahlíží odlišně než na náklady spojené se sponzoringem, dodávají autoři zprávy.
Z hlediska marketingových záměrů jsou pro firmy nejdůležitější ty sponzorské projekty, které se uskutečňují přímo v místě nebo regionu, kde společnosti podnikají.
Při rozhodování o tom, které projekty firmy ze svých marketingových rozpočtů podpoří, hraje nejdůležitější roli možnost podpořit dobrou věc. Na pětibodové stupnici jí respondenti dali důležitost 3,65, přičemž pětka znamenala nejdůležitější. Možnost projekt doplnit o další propagační kampaň obodovali dotázaní pracovníci marketingu číslem 3,63. Rozhodování o tom, zda určité aktivity podpořit, ovlivňuje také to, zda může získat velkou odezvu v médiích. Toto kritérium ohodnotili dotázaní číslicí 3,35.
Tři čtvrtiny respondentů předpokládají, že jejich společnosti letos zachovají stávající podíl výdajů na sponzoring jako v loňském roce. Sedmnáct procent očekává navýšení těchto výdajů, osm procent naopak snížení.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
