Senát doporučil změnit očíslování některých ustanovení novely tak, aby odpovídala realitě. Týká se to veřejných zakázek na stavební práce a na služby. "Je to problém, který poukazuje na neexistující paragraf, vytváří cenu, podle které by se mělo soutěžit," uvedl předseda senátního hospodářského výboru Ivan Adamec (ODS). Podle něj ministerstvo pro místní rozvoj jako předkladatel novely s úpravami souhlasilo.
Novela o zakázkách umožní podle vlády pružně a včas reagovat na změny konkrétních finančních limitů ze strany Evropské unie. Vláda tak chce předejít situaci, kdy nové limity nebudou včas převedeny do českého právního řádu, který se tak dostane do rozporu s evropským právem. Evropská komise má totiž podle evropských směrnic o koordinaci postupů při zadávání veřejných zakázek ověřit finanční limity každé dva roky a v případě potřeby je upravit. Upravené limity má zveřejnit v Úředním věstníku EU vždy na počátku listopadu před začátkem roku, od kterého budou nové finanční limity platit.
Změna se týká nadlimitních veřejných zakázek. Zatím pro ně zákon stanoví hranice od 4,29 milionu korun do 13,215 milionu korun podle druhu veřejné zakázky s výjimkou zakázek na stavební práce, u nichž finanční limit činí 165,288 milionu korun. Finanční limity pro veřejné zakázky malého rozsahu, tedy dva miliony korun bez DPH pro veřejné zakázky na služby a na dodávky a šest milionů korun bez DPH pro veřejné zakázky na stavební práce, je podle vlády stanoven fixně a pouze na národní úrovni, proto tyto částky mají v zákoně zůstat. Totéž platí i pro podlimitní veřejné zakázky.
S novelou souvisí i samostatná změna koncesního zákona, kterou Senát schválil beze změn. Tato novela, kterou nyní dostane k podpisu prezident, mimo jiné zpřesňuje, že hlavním bodem koncesní smlouvy nebude zhotovení stavby, ale stavební práce.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
