Očití svědkové informovali, že hlavy byly prostoupeny hnisem a silně zapáchaly. Od března loňského roku údajně šly na výrobu párků zhruba čtyři tuny smrduté, plesnivé a hnisavé suroviny týdně. Ta se míchala s poživatelným masem.
Policie údajně provoz prohledala už v neděli večer. Mluvčí místního státního zastupitelství potvrdilo, že vyšetřování je vedeno proti třem odpovědným pracovníkům masokombinátu.
Vyšetřovatelé se opírají o výpovědi pěti Rumunů, kteří v podniku pracovali do začátku ledna. Podle nich do závodu vždy o víkendu přivezli velké množství zkažených prasečích hlav. Pracovníci z nich oddělovali maso, které šlo na další zpracování. "Byl v nich hnis. Příšerně páchly," řekl jeden ze zaměstnanců. I na otrlé řezníky to bylo příliš. "Člověk u toho nemohl stát a pracovat," dodal pracovník. Pracovníci, kteří jsou se svým dosavadním zaměstnavatelem v civilněprávním sporu, jsou mezitím vyslýcháni jako svědci.
Při posledním prohledání závodu však údajně nebylo žádné zkažené maso nalezeno, ale ještě se zkoumají vzorky, které byly v pondělí vyňaty z mrazících boxů masokombinátu.
Nálezy zkaženého masa otrávily Němcům požitek z masitého jídla v posledních letech už několikrát. První skandál propukl na podzim roku 2005, kdy se přišlo na veterinárně nevhodné dodávky od velkoobchodníka Uweho Domenze z Gelsenkirchenu. Jeho firma dodávala zboží do několika zemí včetně Česka.
V roce 2006 byly u jednoho mnichovského velkoobchodníka odhaleny tuny masa, z velké části určené na kebab, které mělo až čtyři roky prošlou záruku. Hlavní obviněný si vzal život. Také jeho zboží se vozilo do devíti zemí EU včetně Česka.
Loni v létě pak bylo oznámeno, že firma na zpracování masa v bavorském Wertingenu dodala až 180 tun jatečního odpadu berlínským potravinářským firmám.
Spolková vláda mezitím schválila zvýšení pokut za obchodování se zkaženým masem z 20.000 a 50.000 eur (na více než 1,3 milionu korun). Kromě toho mají ohlašovací povinnost odběratelé, jímž je zkažené nebo zdraví ohrožující maso nabízeno. Německý ministr zemědělství Horst Seehofer navíc prosazuje, aby byl jateční odpad pro snadnější rozlišení barven.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
