Podmínky pro udělování investičních podmínek již loni upravila novela zákona, podle které mají nyní podporu dostávat především technologicky náročné provozy. Novela zpřísnila například podmínky pro stáří strojního vybavení a zároveň snížila objem pro minimální investici z 200 na 100 milionů korun.
Hospodářská komora loni v září vyzvala Římana ke zrušení investičních pobídek. Říman tehdy reagoval, že s tímto názorem souhlasí, podle něj ale úplné zrušení investičních pobídek neumožňuje aktuální rozložení politických sil. Systém investičních pobídek začal být trnem v oku zejména menším českým podnikům, kterým se nelíbí, že stát tímto způsobem zvýhodňuje velké zahraniční investory.
Jiný názor než komora má Svaz průmyslu a dopravy, který se zrušením investičních pobídek bez analýzy dopadů nesouhlasí. Investiční pobídky jsou po několika novelizacích zákona přístupné nejen velkým a novým firmám, ale i nynějším investujícím již od 100 milionů Kč, upozornil generální ředitel svazu Zdeněk Liška. Vliv pobídek na hospodářský růst a vývoz je nesporný, bez něho by česká ekonomika neměla velké investiční projekty, které by naopak zakotvily u konkurentů a růst průmyslu by nedosahoval historických hodnot, podotkl.
Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest v loňském roce zprostředkovala rekordních 182 investičních projektů v hodnotě bezmála 71 miliard Kč. Nejaktivnějšími investory byly loni poprvé české podniky, které v 55 projektech přislíbily investice za 15 miliard Kč. Celkový objem loňských investic byl ale nižší než v roce 2006, kdy CzechInvest zprostředkoval 176 projektů v hodnotě 114,6 miliardy Kč. Byl mezi nimi totiž i nový závod jihokorejské automobilky Hyundai v Nošovicích, jehož stavba si vyžádá zhruba 30 miliard Kč.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
