"Je těžké si představit, že by to nakonec zamítli," řekl Evan Stewart z právnické firmy Zuckerman, Spaeder LLP. Dodal, že Google je tak velký, odvětví informačních technologií se mění tak rychle a bariéry vstupu do něj jsou tak nízké, že schválení transakce je velmi pravděpodobné.
William Mahnic, který učí fúze a akvizice na Caseově západní univerzitě, poukázal na to, že spojený podíl Yahoo a Microsoftu na internetovém trhu je mnohem nižší než podíl Googlu. Podle něj si zřejmě úřady ani nedají podmínku, aby se obě firmy při fúzi vzdaly nějakých aktiv, jak to často při spojování velkých společností dělají.
Antimonopolní úřady na obou stranách Atlantiku obvykle důkladně zkoumají jakoukoli fúzi, která snižuje počet největších konkurentů v určitém odvětví ze tří na dva. Zbývající aktéři mají totiž větší možnost zvyšovat ceny.
Vznik silnějšího konkurenta vůči Googlu by ale mohlo úřady naladit vstřícně. Google má na světovém trhu internetového vyhledávání podíl 77 procent a zdaleka překonává druhé Yahoo se 16 procenty. Microsoft je daleko vzadu s podílem 3,7 procenta. "Je nutné, aby byl více než jeden dominantní hráč," řekl Edward Henneberry z firmy Heller Ehrman LLP.
Americký senátor Herb Kohl, který předsedá senátnímu podvýboru pro antimonopolní politiku, uvedl, že jeho orgán bude plán fúze důkladně zkoumat, zejména z hlediska zajištění bezpečnosti osobních údajů uživatelů internetu. Podle Henneberryho však tato otázka nebude hrát v rozhodování úřadů v USA a Evropě zásadnější roli.
V Evropě by plány Microsoftu mohl poškodit napjatý vztah mezi firmou a Evropskou komisí, která Microsoft dlouhodobě prošetřuje a stíhá kvůli zneužívání dominantního postavení na trhu operačních systémů osobních počítačů. "Je vždy obtížné jít do nějaké transakce, když máte ve vztazích s komisí takovou trochu nešťastnou minulost," řekla Catriona Hattonová z firmy Hogan & Hartson.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
