Moravec proslul jako kritik Českých drah i ministerstva dopravy, které podle něj bránily vstupu konkurence na českou železnici. Jako šéf Veolia Transport chtěl přivést na české koleje první soukromé rychlíkové spoje, a konkurovat tak Českým drahám. Záměr se ale dosud nezdařil, protože MD nevypsalo na provoz vlaků tendr.
"Zajímá mne podílet se na tak významné společenské objednávce, jako je vznik samostatné dceřiné společnosti ČD osobní doprava. Je to výzva, které se nedá odolat," uvedl na stránkách ČD svůj přestup Moravec. Kariéru zahájil jako projektant ve státním podniku Pragoprojekt; šéfem Veolia Transport se stal v roce 2004. Vystudoval stavební fakultu ČVUT.
Příchod Moravce do ČD zřejmě souvisí se změnou generálního ředitele. Dosavadní šéf Josef Bazala (49) odešel s platností od 1. února řídit novou dceřinou společnost pro nákladní dopravu ČD Cargo a vystřídal ho Petr Žaluda (42). Ministerstvo dopravy počítá s tím, že se v budoucnu stejně jako cargo do samostatné firmy oddělí i osobní doprava.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
