"Každé ze dvou zařízení je složené z turbokompresorů poháněných parní turbínou o výkonu 21 megawattů. Součástí dodávky je i olejové hospodářství a řídící systém," uvedl generální ředitel společnosti Jan Růžička.
Jde již o několikátou zakázku skupiny pro firmy ze zemí bývalého Sovětského svazu v poslední době. Na konci roku 2008 předá ČKD Nové Energo v ukrajinském Jenakiejevu kompresor za 200 milionů, další soustrojí v hodnotě více než 170 milionů korun vyrobí pro ukrajinskou chemičku Čerkasy.
Loni získala firma v ruském Tatarstánu zakázku v hodnotě více než 40 milionů eur (zhruba 1,1 miliardy korun) na rekonstrukci energetického bloku ve městě Minibajevsk.
"V letošním a příštím roce chceme v teritoriu bývalé SNS včetně Ukrajiny a Ruska získat další obdobné kontrakty," dodal Růžička.
ČKD Nové Energo vyrábí především kompresory, generátory, motory nebo ventilátorové mlýny pro energetický, strojírenský a chemický průmysl, zpracování a dopravu plynu a nafty. Tržby firmy vzrostly loni podle předběžných výsledků zhruba o dvě pětiny na 1,6 miliardy korun.
Společnost je součástí inženýrsko-výrobního uskupení ČKD GROUP, do něhož patří rovněž ČKD Praha DIZ, ČKD Elektrotechnika, Polovodiče a ČKD Finergis.
Firmy ze skupiny se podílejí mj. na dodávkách pro pražskou dopravní infrastrukturu či napájecí zdroje a systémy řízení pro nový termojaderný reaktor Akademie věd ČR. Celá skupina utržila v roce 2007 zhruba 4,9 miliardy korun, o třetinu více než předloni; zaměstnává cca 1500 lidí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
