Čeští obuvníci se dlouhodobě potýkají s nárůstem dovozů z Číny. Asijská obuv je podstatně levnější a Češi ji kupují víc, z průměrných čtyř až pěti párů na rok tvoří u každého spotřebitele většinu. Zatímco v roce 1997 tuzemské podniky vyrobily 18.000 párů, loni to byla třetina. Většina českých bot navíc míří do zahraničí a zájem o ně podle všeho roste; někteří producenti loni museli část zakázek odmítat.
"České firmy restrukturalizovaly výrobu a vyrábějí obuv s vyšší přidanou hodnotou zejména v segmentech ochranná, bezpečnostní a pracovní obuv, ale i obuv ortopedická, zdravotní, profylaktická a kvalitní dětská obuv," uvedla Mayerová.
Nejvíc se vyváží na Slovensko, čísla jsou ale zkreslená, protože podle výkazů je vývoz z Česka několikanásobně vyšší než místní výroba. "Do statistik jsou započítány právě čínské boty, které přes Česko jen přecházejí a jdou dál," popsala Mayerová.
Přestože je situace tuzemských firem podstatně horší než před lety, ČOKA je s čísly za dané situace spokojena. Chtěla by je udržet i letos. Pro budoucnost průmyslu má podle ČOKA velký význam budování distribuční sítě českých obuvníků v tuzemsku i v zahraničí.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
