Zatím je to tak 1,3 až 1,5 obroučky na osobu, spočítal viceprezident společenstva Ivan Vymyslický. Na dnešní evropský standart se Česko podle něj dostane zhruba za sedm až osm let. "Pro optiky byl loňský rok velmi zajímavý. Výrazně to souvisí se zlepšující se ekonomickou situací země," doplnil Vymyslický.
Průměrné obroučky přijdou zhruba na 2500 Kč. Češi přitom mají výběr jako nikdy dříve. Výrobci přicházejí na trh s novými tvary, barvami i materiály, které jsou stále odolnější. Nové možnosti jsou také v oblasti brýlových i kontaktních čoček.
Lidé přitom brýle berou čím dál víc jako módní doplněk. I tady jsou možnosti nepřeberné. Na své si přijdou vyznavači klasiky i módních výstřelků.
Situaci na trhu odráží také Opta. Letos nabízí expozice 220 firem z 26 zemí, mezi nimi i značky jako Karl Zeiss, Sagitta, Johnson & Johnson či Novartis. Letos poprvé se účastní společnosti z Brazílie a Izraele. Pořadatelé tentokrát dají větší prostor než v minulosti dětským brýlím. Opta patří k nejmenším brněnským veletrhům, zabírá jediný pavilon. Ve svém oboru je ale hlavní výstavní akcí pro Česko a Slovensko.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
