Úroveň tohoto kurzu zatím není známa, jednat o ní bude slovenská vláda s Evropskou komisí. Země ale nejdříve musí dostat pozvánku do eurozóny. Euro by Slováci chtěli začít používat už od ledna 2009.
"Věřím, že kurz bude takový, aby to vedlo ke spokojenosti i lidí, samozřejmě," řekl Fico. "Aby to byl kurz, který nebude způsobovat inflační tlaky, protože právě udržitelnost vývoje inflace je kritérium, na které v současnosti hledíme nejvíce," dodal.
Inflaci by přitom mohl tlumit silnější konverzní kurz koruny vůči euru, protože by například zlevnil dovážené suroviny a zboží. Fico ale jednoznačně neřekl, jaký směnný kurz by přivítal.
Premiér připomněl, že nejdříve musí zavedení eura na Slovensku schválit Evropská komise a Evropská centrální banka. Jejich verdikt se očekává do konce června a následně se určí výše konverzního kurzu.
Všechny země eurozóny doposud vyměnily vlastní měny za euro na úrovni centrální parity, kterou Slovensko už jednou revalvovalo. Současný tržní kurz kolem 32,80 SKK/EUR se výrazně odchyluje od středního kurzu, který je na úrovni 35,4424 SKK/EUR.
Jednou z podmínek pro zavedení eura je splnění ekonomických kritérií. Slovenští politici i ekonomové tvrdí, že země tato kritéria dodržela, nicméně evropské instituce požadují, aby byly tyto hodnoty udržitelné i do budoucna.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
