"Po provedení hloubkové analýzy možnosti dalšího rozvoje vidíme potenciál i pro vznik penzijního fondu," řekl pro E15 mluvčí KKCG Dan Plovajko. "S připravovanou důchodovou reformou tento potenciál v budoucnu ještě vzroste," dodal.
Sehnal svůj fond zakládá jako dceřinou společnost pojišťovny Slavia. Komárkův fond ponese podle E15 název Atlantik, stejně jako jeho brokerská a asset managerská skupina.
"Zakládáme fond kvůli budoucí penzijní reformě. Stávající systém pro nás není moc zajímavý," řekl pro deník Sehnal. "Do penzijního plánu jsme proto napsali, že budeme v prvních letech získávat jen stovku klientů ročně," dodal. Podle něj to zatím v podstatě bude zaměstnanecký fond skupiny.
Prezident Asociace penzijních fondů Jiří Rusnok považuje rozhodnutí dvou finančních skupin za odvážné. "Na trhu je sice několik set tisíc volných klientů, jejich získání si však vyžádá enormní náklady," podotkl Rusnok.
Podle listu je lákadlem pro vstup Komárkovy i Sehnalovy finanční skupiny do penzijního byznysu možná budoucí reforma, která by podle programového prohlášení vlády nastartována ještě v tomto volebním období. Češi by podle ní měli odvádět přibližně tři až čtyři procenta své hrubé mzdy do soukromého fondu namísto na běžný důchodový účet.
"Ke změnám současného systému bohužel nevidím vůli," uvedl pro E15 Rusnok. "Po případné reformě se stejně budou muset stávající fondy změnit a pravděpodobně požádat o nové licence, hodnota licence v předstihu není podle mne vysoká," dodal.
Podle šéfa penzijního fondu Aegon Vladimíra Bezděka lze i v nynějším systému postavit nový penzijní fond tak, aby byl v dlouhodobém horizontu pro akcionáře výnosný, napsal deník E15.
Komárek je jedním z nejbohatších Čechů. Součástí jeho finanční skupiny KKCG jsou například bohumínské firmy ŽDB Group a Bonatrans Group nebo fond Atlantik FT. Do skupiny Pavla Sehnala patří na 40 společností, mezi nimi například Jihočeské tiskárny, tiskárny v Kolíně a Hořovicích, pojišťovna Slavia, nebo provozovatel veletrhů v pražských Letňanech společnost ABF.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
