"Kurzy by měly odrážet ekonomickou realitu," uvedl Bajuk s tím, že se EU bude snažit, aby se tak skutečně stalo. Není to přitom zdaleka první hlas, kterého vývoj na trzích znepokojuje. Nejvíce si stěžují především exportéři, které silný kurz poškozuje.
O největší rozruch se minulý týden postaral Ernest-Antoine Seilliére, šéf možná největšího hospodářského sdružení v EU - BusinessEurope. "Euro dlouhodobě nepřežije absenci politické podpory. Máme na mysli především euroskupinu," řekl. Vystihl navíc náladu mnoha exportérů, kteří volají po zásahu Evropské centrální banky (ECB) a žádají snížení základní úrokové sazby. To by snížilo atraktivitu evropské měny pro investory a dočasně by to mohlo vést k jejímu oslabení. ECB ovšem úrokovou sazbu zatím ponechalo stejnou. Znepokojuje jí totiž výše inflace.
Celá řada exportérů a politiků však díky tomu volá po politickém zásahu a vyzívají Evropskou unii, aby zajistila větších vliv unijních institucí a vlád na společnou měnu. Snadněji by tak mohly krotit kurz eura. Šéf Evropské centrální banky Jean-Claude Trichet či šéf Evropské komise José Barroso ale na druhou stranu varují, že síla měny odráží sílu ekonomiky.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
