Čtvrtý největší výrobce automobilů na světě uvedl, že v roce 2011 by chtěl prodávat osm milionů vozů ročně a ještě do konce desetiletí plánuje uvést na trh více než 20 nových modelů.
"Zaměříme se na sportovní užitkové vozy (SUV), dodávky a pickupy. K tomu samozřejmě i na následníky nynějších řad, jako je nový Golf," poznamenal na dnešní valné hromadě akcionářů firmy její generální ředitel Martin Winterkorn. Potvrdil i plán Volkswagenu mít v letošním roce rekordní tržby i provozní zisk, stejně jako počet prodaných aut.
Ekonomové v průměru předpokládali, že čistý zisk Volkswagenu se zvýší na 3,9 miliardy eur. Provozní zisk se loni zvýšil o 206 procent na 6,2 miliardy eur, zatímco u zisku před zdaněním skupina zaznamenala růst o 265 procent na 6,5 miliardy eur.
Winterkorn výslovně uvítal rozhodnutí největšího akcionáře, kterým je automobilka Porsche, získat ve Volkswagenu majoritní podíl. Zmírnil naopak spekulace, podle nichž se Volkswagen brzy pokusí zvýšit svou investici do evropských výrobců nákladních vozidel Scania a MAN. Tím se podle některých hlasů bude chtít pokusit o třístrannou fúzi na tomto poli.
"V současné době nevidíme důvod, abychom byli nuceni dál jednat," sdělil akcionářům Winterkorn.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
