"Ano, stavbu automobilky tam připravujeme, ale zatím to není ke zveřejnění. Ještě vybíráme lokalitu a dosud jsme nerozhodli o parametrech továrny," řekl deníku zdroj obeznámený s projektem. Podrobnější informace o záměru by podle něj mohly zvýšit ceny pozemků v místech, kde může výrobní závod stát. Šéf Avie Anders Spare se k záměru nevyjádřil.
Na Ukrajinu firma pronikla teprve v loňském roce prostřednictvím americké společnosti Procter&Gamble, která si pro tamní rozvoz svých produktů objednala 60 vozidel. Avia loni dodala prvních 30.
Celkový prodej vozidel loni Avia zvýšila o 75 procent na 713 aut. "Letos chceme produkci více než zdvojnásobit na 2000 vozidel," plánuje Spare. Letňanský podnik vyrábí více než 55 kombinací modelů o hmotnosti od 6,5 tuny do 11.990 kilogramů. Vůz tak nepodléhá povinnosti platit dálniční mýtné, která se zatím vztahuje na kamiony o hmotnosti 12 tun a více.
Avii v březnu 2005 převzala od kolabující jihokorejské automobilky Daewoo investiční společnost Odien Capital Partners. Ta ji předloni prodala indické automobilce Ashok Leyland Motors. Avia je od roku 1999 trvale ve ztrátě, kterou v posledních letech způsobují především vysoké odpisy.
V roce 2006 se ztráta firmy zvýšila o třetinu na 965 milionů korun při tržbách 430 milionů Kč. Podle předběžných loňských výsledků jsou tržby zhruba dvojnásobné a ztráta klesla.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
