Nejrychleji rostoucím trhem bylo Lotyšsko, kde lidé nakoupili 4621 vozů, což je o 77 procent více než loni. Následuje Island, Slovensko a Finsko, pátá příčka patří Slovinsku. Největší meziroční propad naopak zaznamenaly Norsko, Švédsko a Itálie.
Podle odborníků pomohl únorovému růstu v Evropě jeden den navíc díky přestupnému roku i letošní oživení na francouzském trhu, který je po Itálii a Německu třetí největší v Evropě.
Nejprodávanější značkou v Evropě byl Volkswagen s růstem o desetinu na 246.000 aut. Následuje Ford, který zvýšil prodej o 0,9 procenta na 198.000 vozů a Opel, jenž ale zaznamenal pokles o 4,9 procenta na 190.000 vozů.
Nejoblíbenějším modelem byl v lednu a únoru Volkswagen Golf, následovaný Peugeotem 207 a Opelem Corsa. Vozy české automobilky Škoda Auto se do první desítky neprobojovaly.



Test Cupra Terramar VZ 2.0 TSI 4Drive (2025): Jede jak z praku, kreslí na silnici a elektrifikaci odmítá
Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
