Výroba nábytku v Česku tak ve srovnání let 2007 a 2006 podle asociace stoupla, na rozdíl od let 2006 a 2005, kdy výroba klesla na 55,6 miliardy z 56,7 miliardy korun.
"Určitě je to zvyšující se produktivita, poměrně dobrá technologická úroveň našich firem, velmi dobrá kvalita nábytku vyrobeného českými nábytkáři i poptávka po českém nábytku v zahraničí," řekl ČTK d důvodům loňského nárůstu Lukeš. "Protože pracujeme s čísly, a toto je finanční údaj, tak i kurz české koruny na to má vliv," podotkl.
Z celkové výroby byl do zahraničí vyvezen nábytek za 44,7 miliardy korun, což je asi o 300 milionů více než o rok dříve a zhruba o 600 milionů více než v roce 2005. Stoupá i hodnota dovezeného nábytku do Česka, zatímco loni to bylo za 24,8 miliardy korun, předloni 23,2 miliardy a v roce 2006 pak za 20,4 miliardy korun.
Z údajů o importu a exportu pak vyplývá, že spotřeba nábytku v Česku loni stoupla na 38,4 miliardy, což představuje meziroční nárůst o 11,6 procenta. V roce 2005 to bylo 33 miliard, o rok dříve pak 30,6 miliardy.
"Rostoucí trend (spotřeby) má souvislost i se stavebním boomem, který v současné době v ČR zaznamenáváme. Stavební boom se týká nejen bytové výstavby, ale nábytek je i o vybavování kanceláří, různých zařízení a tak dále," uvedl Lukeš.
Počet zaměstnanců v nábytkářském průmyslu loni i přes rostoucí výrobu podle asociace klesl, a to na 39.200, tedy asi o 1,4 procenta.
Podle údajů z loňského prosince z publikace Panorama zpracovatelského průmyslu, kterou vypracovalo ministerstvo průmyslu a obchodu, vzrostly loni útraty Čechů za nábytek o zhruba 1,5 miliardy na rekordních 25,6 miliardy korun. Odborníci předpokládají, že domácí spotřeba nábytku se kvůli rostoucí bytové výstavbě i kupní síle Čechů bude zvyšovat i v následujících letech.



Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
Až budete stát v koloně na D1, můžete slavit. Dálniční propojení Prahy a Bratislavy se otevřelo před 45 lety
