Dopravní odborníci připisují vyšší výběry především ekonomickému růstu a vysoké spotřebě zboží. Kolem dálnic rostou obří logistická centra a v průmyslových zónách přibývá montoven nejrůznějších produktů. Některé firmy přitom materiál do výroby přesouvají přímo z kamionů, a šetří tím skladové prostory. ČR také slouží jako tranzitní země mezi východem a západem.
Mýtné se v České republice vybírá na všech dálnicích a rychlostních silnicích v délce asi 1000 kilometrů a na téměř 200 kilometrech silnic první třídy. Povinnosti platit podléhají kamiony o hmotnosti 12 tun a více. Průměrná sazba na dálnicích je 4,05 koruny za kilometr, na silnicích první třídy je zhruba poloviční.
Loni se vybralo 5,6 miliardy korun, letos by to podle odhadů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) mohlo být o miliardu více. Zmíněné sumy ale nejsou čistým příjmem státu. Zhruba dvě miliardy je třeba zaplatit firmě Kapsch jako splátku za výstavbu systému a služby spojené s jeho provozem.
V roce 2009 by měly být výběry ještě vyšší, protože mýtné začnou platit i malé nákladní vozy od 3,5 tuny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
