"Očividně se nám nepodařilo dotáhnout do konce nařízení pro letovou způsobilost podle precizních parametrů, které FAA požaduje," přiznal předseda a generální ředitel American Airlines Gerard Arpey. "Beru za to plnou zodpovědnost," dodal. Situace zřejmě postihla více než čtvrt milionu lidí.
Tiskový mluvčí společnosti dodal, že se lety budou rušit asi ještě v sobotu. Další přepravci, kteří létají se stejným typem letadla, museli své stroje také nechat na zemi a klientům rovněž sháněli náhradní spoje.
Jde o druhou fázi kontrol, kterou provádí americký Federální úřad pro letectví (FAA) pod tlakem zákonodárců kvůli bezpečnosti letecké přepravy. Situace se zostřila poté, co loni inspektoři FAA objevili laxní přístup vůči údržbě strojů v Southwest Airlines Co. Nynější vlna inspekcí potrvá do konce června.
American Airlines, největší letecká společnost v USA, dnes zrušila 933 letů. Od úterý, kdy inspektoři varovali, že téměř polovina jejích letadel možná nesplňuje technické podmínky, tak neletělo téměř 2500 jejích spojů. Je to více než jedna třetina letů za poslední tři dny.
Dalšími aeroliniemi, které dnes rušily spoje, byly Alaska Airlines a Midwest Airlines. O několika spojích se zmínila i Delta Air Lines.
Problém je zřetelný nejen u přepážek na letištích a v odbavovacích halách, je vidět i na akciovém trhu. Za středu se emise American Airlines propadla o 11 procent. Dnes z toho ale část získala zpět a posílila o 6,3 procenta.
Návrat dopravy do normálu bude záležet na tom, jak rychle se dají inspekce vyřídit a za jak dlouho mechanici svazky elektroinstalace uvedou do takového stavu, aby s nimi byli inspektoři spokojeni. Problémy jsou se strojem MD-80. American Airlines jich mají 300 z celkového počtu 655 letadel.
Komplikace pocházejí z roku 2006, kdy FAA nařídila zakrýt svazky drátů záložního napájení palivových čerpadel MD-80. Nedostatečně zakryté dráty mohou podle FAA o sebe drhnout, což by mohlo mít za následek zkrat a případně i požár, napsala agentura AP.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
