"Důležitým vodítkem byl pro soudce NSS smysl právní úpravy regulace reklamy. Tím je snížení počtu kuřáků, zejména mezi dětmi a mládeží, a to právě omezením reklamy na tabákové výrobky," uvedla mluvčí soudu Sylva Dostálová.
"Pokud je v zákoně obsažen generální zákaz reklamy na tabákové výrobky, je třeba výjimky, které reklamu umožňují, přesně dodržovat, a nikoli jejich působnost vykládat extenzivně (rozšiřujícím způsobem)," uvedli soudci v rozhodnutí.
Provozovatel umístil reklamu za pokladny nad pult pro odkládání košíků. Od úřadu dostal pokutu 2000 korun. Se sankcí se ale nesmířil a podal žalobu ke Krajskému soudu v Ústí nad Labem. Po jejím odmítnutí neúspěšně podal kasační stížnost k NSS.
Podle zákona o regulaci reklamy je v prodejně se smíšeným zbožím možné umístit reklamu na tabákové výrobky pouze v té části provozovny, která je určena k prodeji tabákových výrobků. "Nejvyšší správní soud dospěl k závěru, že částí provozovny je třeba rozumět pouze bezprostřední okolí místa, kde je možné tabákové výrobky zakoupit," popsala Dostálová. V projednávaném případě jsou prý takovým místem jen zásobníky na cigarety nad pokladnami, pult s košíky vzdálený třeba jen pár metrů už pro reklamu použít nelze.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
