Index Nikkei 225 si připsal 220,10 bodu a seanci uzavřel růstem o 1,63 procenta na 13.696,55 bodu. Je tak nejvýše od 28. února. Většina analytiků tvrdí, že trh začne testovat hranici 14.000 bodů, i když část investorů se zdráhá kupovat akcie, dokud nebude oznámeno více hospodářských výsledků. Širší index Topix vzrostl o 2,1 procenta na 1331,51 bodu.
Na trhu sílí přesvědčení, že finanční sektor má to nejhorší za sebou, což vysvětluje například i růst některých bank v čele s ústavem Mitsubishi UFJ Financial Group. Prudce vzhůru se ale vydaly rovněž akcie strojírenské společnosti Komatsu, které reagovaly na solidní hospodářské výsledky svého amerického rivala Caterpillar.
Zdaleka nejvíce ale hlavnímu indexu pomohly akcie automobilky Honda Motor. Zpevnily o téměř devět procent, a zaznamenaly tak největší denní nárůst za půl roku.
"Výrobci automobilů zpevňují díky důvěře ve své trhy. Ani ne tak v americký trh, ale v mladé trhy jako je Čína anebo Indie," podotkl analytik společnosti UFJ Securities Nagajuki Jamagiši. "Honda minulý týden nezpevňovala tak rychle jako ostatní, proto je dnes trochu silnější," řekl analytik.
Na devizovém trhu se zvyšoval kurz dolaru, především vůči japonskému jenu, kde je nyní nejvýše za zhruba sedm týdnů. Dolaru pomáhá k růstu také sílící přesvědčení, že většina odpisů v bankách v souvislosti s hypoteční a úvěrovou krizí už je známa a žádná velká překvapení už se nebudou konat. Akcie Citigroup v pátek navzdory vysoké ztrátě výrazně zpevnily.
V závěru obchodování se dolar k jenu prodával za 103,84 JPY, a zpevnil tak z předchozích 102,48 JPY, kde byl v pátek. Na paritě s eurem vzrostl na 1,5829 z 1,5899 USD a euro vůči jenu vystoupilo na 164,37 z předchozího kurzu 162,94 JPY.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
