Přijetí emise akcií na hlavní trh burzy je zejména vázáno na schválení prospektu emitenta nizozemským regulátorem. "Vše prozatím probíhá v souladu s harmonogramem, který si společnost společně se svými poradci stanovila," uvedl generální ředitel burzy Petr Koblic. V následujících dnech bude výbor pro burzovní obchody rozhodovat o základních obchodních parametrech emise.
Analytici odhadují, že objem upisovaných akcií NWR, které by se vedle Prahy měly obchodovat i v Londýně a ve Varšavě, by mohl být i zhruba 35 miliard korun a tržní kapitalizace celé firmy by tím mohla převyšovat 100 miliard korun. Veřejná nabídka akcií NWR by měla být završena ve druhém čtvrtletí a její část by měla být určena i pro drobné investory a zaměstnance NWR.
NWR se podle očekávání zařadí v Praze mezi akcie elitního obchodního systému SPAD, kde je nyní 13 akcií, a stanou se také součástí hlavního indexu PX. Ještě do konce letošního roku by se akcie NWR mohly stát dokonce součástí prestižního indexu londýnské burzy FTSE 100, napsal britský list Financial Times.
NWR, která je registrovaná v Nizozemsku, chce z výtěžku veřejné nabídky akcií financovat nákup a rozvoj dolů v Polsku a na Ukrajině. Firmu ze 40 procent vlastní český finančník Zdeněk Bakala.
V Česku zatím získalo veřejným úpisem akcií peníze na rozvoj pět společností - AAA Auto Group, ECM, Pegas, VGP a Zentiva. Například v Polsku a Rakousku jich byly desítky.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
