Dálnice D3 bude první silniční stavbou, na jejímž budování se budou podílet soukromé peníze. Kvůli náročnosti přípravy však byl projekt PPP několikrát přehodnocen a změněn. Původně mělo jít pouze o třicetikilometrový úsek z Tábora do Veselí nad Lužnicí; nyní se připravuje mnohem delší varianta od Veselí nad Lužnicí k hranicím.
Dopravou velmi zatížený úsek u Tábora naopak zaplatí stát. Důvodem je urychlení přípravy a výstavby dálnice, neboť dosavadní mezinárodní silnice z Prahy přes Budějovice do Dolního Dvořiště "dusí" obyvatele táborské aglomerace, především Sezimova Ústí, Plané nad Lužnicí a Soběslavi. Tento úsek by měl sloužit řidičům už v roce 2010.
Dálnice D3 má být prubířským kamenem partnerství veřejného a soukromého sektory při výstavbě dálnic. Příprava projektu PPP trvá několik let; nejdůležitější je nastavit financování tak, aby bylo výhodné pro stát. Stát totiž po desítky let soukromému investorovi splácí tzv. koncesionářské poplatky. Proces výběru investora chce MD zahájit ještě letos.
Dálnice D3 z Prahy do jižních Čech je jedním z nejdelších chybějících úseků české dálniční sítě. Z plánovaných 170 kilometrů dnes jezdí automobily pouze na 15 kilometrech. Zatímco v Jihočeském kraji je trasa dálnice jasná a pokračují přípravy k výstavbě, ve středních Čechách se očekávají problémy především s ekology. Dálnice má totiž vést přes rekreační oblast Posázaví. Nikdo si dnes proto netroufne odhadnout, kdy by mohla být celá hotova.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
