Nová společnost se jmenuje China Commercial Aircraft a její kapitál činí 19 miliard jüanů (44 miliard Kč). Sídlo má v Šanghaji. Hlavními akcionáři jsou centrální vláda a vláda Šanghaje. Dalšími akcionáři jsou dva hlavní čínští výrobci letadel, China Aviation Industry Corp. I (AVIC I) a China Aviation Industry Corp. II (AVIC II).
Evropský Airbus odhaduje, že čínský trh vzroste do roku 2026 pětinásobně. Airbus a Boeing jsou nyní největšími světovými výrobci komerčních letadel pro 100 a více osob. Podle Nové Číny bude Commercial Aircraft schopen vyrábět letadla s více než 150 sedadly a nákladní letadla pro převoz až 100 tun.
Ředitel Ťin Čuang-lung v rozhovoru pro Novou Čínu uvedl, že je zatím předčasné mluvit o termínu prvního vzletu velkého čínského osobního letadla, protože vývoj a výzkum budou trvat dlouhou dobu. V nejbližší době by měla firma pomoci při prodeji prvního čínského komerčního letadla, kterým je ARJ21 se zhruba 90 sedadly. Letadlo vyvinula společnost AVIC I. Letadlo sice ještě neuskutečnilo svůj první let, AVIC I ale již získal 181 objednávek od místních leteckých společností. Firma již podepsala také tzv. memorandum o porozumění s GE Capital Aviation Service, které by mohlo skončit objednávkou na pět letadel. GE Capital Aviation by se tak stala prvním velkým zahraničním odběratelem letadla. General Electric dodává novému letoun součástky.
Někteří analytici se nicméně k vyhlídkám vývoje a výroby velkých letadel v Číně staví skepticky, protože země má v tomto směru omezené zkušenosti.
AVIC I a AVIC II v současnosti také dodávají součástky pro dvoupatrový Airbus A380 a letadlo Boeingu 787 Dreamliner. Dceřiná společnost AVIC II, Hafei Aviation Industry, vyrábí regionální letadlo ERJ-145 ve spolupráci s brazilským Embraerem, napsaly agentury AP a Reuters.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
