K platbám za reklamní SMS se za týden zaregistrovalo 40.000 osob

23.05.2008 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 23. května (ČTK) - Více než 40.000 tuzemských majitelů mobilních telefonů se během týdne zaregistrovalo k posílání reklamních SMS spojených s platbou za každou přijatou zprávu. Službu zavedla společnost Zefcom, která chystá její rozšíření na Slovensko, do Polska a dále do Francie a dalších evropských zemí. Vyplývá to z informací společnosti.

"V současnosti roste naše databáze tempem pět až sedm tisíc uživatelů denně. Téměř třetině z nich je více než 25 let," uvedla zástupkyně firmy Marie Šimonovská.

Zefcom lidem přihlášeným na internetových stránkách, které vytvořil, slibuje zaslání maximálně tří reklamních SMS denně. Za každou získají dvě koruny. V případě e-mailu je to 75 haléřů. Další peníze mohou zájemci získat za doporučení dalších uživatelů. Stránky dosud navštívilo kolem 55.000 uživatelů.

Vytvoření velké databáze možných adresátů reklamních sdělení je podle Šimonovské předpokladem pro zájem inzerujících firem. Na základě údajů, které uživatelé uvedou při registraci, jsou pro jednotlivé kampaně z databáze vygenerovány vždy takové skupiny potenciálních zákazníků, kteří dokonale vyhoví zadaným kritériím.

"Zatím o novou službu projevily zájem například finanční instituce, cestovní kanceláře, prodejci elektroniky a mnoho dalších," uvedl zástupce Zefcomu Tom Morrisroe.

S reklamou na mobilních telefonech koketují i tuzemští mobilní operátoři. Vodafone již loni na podzim nabídl studentům možnost posílat bezplatné SMS výměnou za zobrazené inzeráty na displeji telefonu, Telefónica letos začala nabízet svým uživatelům mobilních telefonů i pevných linek možnost volat bezplatně do všech tuzemských sítí za vyslechnutí reklamního sdělení.

Podle odborníků podobné projekty na internetu v minulosti většinou zanikly kvůli nezájmu inzerentů. Problematický také může být rozsah dat, kteří potenciální příjemci reklamy uvádějí.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK