Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve svém rozhodnutí nedokázal, že postup dopravního podniku nebyl projevem skrytého zvýhodnění, poznamenal Raus. Poukázal na to, že podle neúspěšných zájemců o zakázku byl vítěz tendru zvýhodněn oproti ostatním.
Společnost Inekon například tvrdila, že dopravní podnik nenechal dostatečnou lhůtu pro podání nabídek. To, že právě Škoda Trasportation stihla podat nabídku včas, je podle Inekonu díky firmě VÚKV, která patří Škodě Holding a s níž dopravní podnik zakázku předem konzultoval.
"ÚOHS se nezabýval dostatečně investigativně otázkou, čím bylo rychlé podání nabídek odůvodněno, vezme-li se v úvahu, že byla zadávána zakázka na dlouhodobé plnění, jehož počátek bezprostředně nenavazoval na samotné zadání veřejné zakázky," uvedl soudce. Podle smlouvy by měla Škoda Trasportation dodávat tramvaje od roku 2009 do roku 2018.
Tendrem se zabývala také protikorupční organizace Transparency International. ÚOHS zkoumal už v roce 2003 jinou zakázku pražského dopravního podniku. Tehdy nejprve tendr na 20 tramvají za 1,3 miliardy korun zrušil. Ve druhostupňovém rozhodnutí jej ponechal a nařídil jen dílčí změny podmínek.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
