"Znamenalo by to rychlý růst cen energie pro malospotřebitele, ale také pro průmysl. To by oslabilo konkurenceschopnost ČR, a zákonitě by se tak snížila i životní úroveň jejích obyvatel," uvedl Paroubek.
Upozornil, že vládní koalice není v současné době schopna dojít k jednotnému názoru na budoucí energetickou politiku státu, zelení mají výhrady k atomové energii, ale také k prolomení limitů těžby hnědého uhlí.
Sociální demokraté podle Paroubka naopak jádro preferují. "V otázce další těžby hnědého uhlí podle nás není problém v Dolech Bílina, které patří firmě Severočeské doly. Tam by se jednalo jen o jakési narovnání limitů, což by prodloužilo těžbu bez zásahu do obydlených sídel či životního prostředí. V případě těžbou ohrožených obcí na Mostecku jsme pro to, aby o limitech rozhodli lidé v místním či krajském referendu," doplnil.
ČSSD se nebrání ani alternativním zdrojům energie, Paroubek ale varoval před eskalující potravinovou krizí ve světě. "Neumím si představit, že budeme v Evropě vyrábět biopaliva a část zemědělských ploch navíc zůstane nevyužita, když čtvrtina lidstva bude hladovět," dodal.
O energetické budoucnosti Česka nyní jedná komise složená z odborníků. Do konce června má vládě předložit alternativní scénáře rozvoje energetiky a odhadnout trend vývoje až do roku 2050. Současná energetická koncepce nastiňuje situace do roku 2030. Komise ale nebude podle jejího předsedy a šéfa Akademie věd Václava Pačese kabinetu doporučovat, pro jaký zdroj energie by se Česko mělo rozhodnout. Rozhodnutí bude na politicích.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
