"Cílem směrnice je zlepšit obraz evropské námořní dopravy a přilákat do odvětví námořní dopravy mladé lidi," uvedla Evropská komise. Podle jejích představitelů měly jednotlivé členské státy EU převést příslušnou směrnici do svého národního práva do konce října loňského roku. Skutečnost, že Česko již několik let nemá žádnou mořskou flotilu, nehraje v tomto případě roli.
Dnešní hrozba Evropské komise částečně připomíná události z června loňského roku, kdy EU chtěla po Česku vybudování úřadu pro vyšetřování námořních nehod. Zvláštní situaci, kdy by Češi budovali úřad, který by neměl co na práci, se však podařilo zabránit a unie od tohoto požadavku nakonec ustoupila.
Česko mělo námořní flotilu naposledy v roce 1998, kdy byla prodána poslední loď dříve 14 členné námořní flotily. Svého času šlo dokonce o jednu z největších flotil vnitrozemského státu na světě.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
