Dopravci označují současnou situaci kdy zdražuje motorová nafta a posiluje koruna vůči euru za krizi. Od začátku roku jich minimálně 100 zkrachovalo.
O krizi tento týden v Bruselu jednali i evropští dopravci sdružení v Mezinárodní silniční unii IRU. Ti se, včetně zástupců z ČR, dohodli na požadavku na zavedení jednotné spotřební daně z pohonných hmot pro všechny druhy dopravy. Výše daně z motorové nafty pro silniční dopravu by navíc měla výrazně klesnout pod současné minimum EU. Požadavek mají dopravci předložit svým národním vládám.
Minimální spotřební daň v EU je 302 eur na 1000 litrů nafty a vypočítává se podle kurzu eura v říjnu. Protože česká koruna od podzimu posílila, platí nyní čeští motoristé více, než by mohli, a to zhruba o 1,50 Kč až o dvě koruny na litr. Nejvyšší daň podle Felixe platí právě silniční dopravci, zatímco například letečtí či lodní dopravci jsou od daně osvobozeni.
Kvůli vysokým cenám pohonných hmot již protestovali například dopravci ve Španělsku či Portugalsku. Česmad zatím podobné kroky nechystá.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
