"Vyhláška nevyjde, protože by neměla měřitelný dopad," řekl ředitel odboru provozu silničních vozidel ministerstva dopravy Josef Pokorný. Do ČR tak lze nyní ze zemí Evropské unie přivést i takový automobil, který v době jeho výroby výrazně nesplňoval tuzemské předpisy.
Kvůli vážným bezpečnostním a ekologickým nedostatkům české úřady nikdy neschválily sovětské automobily značky Záporožec či polská auta značky Syrena. V 80. letech také zastavily dovoz automobilů Trabant a Wartburg. Auta Lada a Moskvič byla pro provoz v ČR schválena pouze v provedení pro západní trh, které se lišilo od verze pro někdejší SSSR, píše Ekonom.
Dnes lze veškerá tato vozidla, pokud byla registrována například v Litvě či v Německu, do ČR volně dovážet. Zákon sice zmocnil ministerstvo dopravy, aby vydalo prováděcí předpis, který by tomu zabránil, k tomu však již nedojde, uzavřel Ekonom.
Za letošní první čtvrtletí zaregistrovaly tuzemské úřady přes 53.000 ojetých aut. Za loňský rok to podle webových stránek Svazu dovozců automobilů bylo téměř 213.000 aut. Z toho nejvyšší podíl připadal na auta ve stáří od pěti do deseti let.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
