Celkový podíl světového pojišťovacího průmyslu na nákladech finanční krize by měl být kolem 12 procent, největší část nákladů zatěžuje banky, penzijní fondy, investiční fondy a jiné investory. Navíc jsou tyto náklady region od regionu odlišné. Zatímco evropské banky nesou kolem 52 procent celkových ztrát (kolem 387 miliard USD), evropské pojišťovny by neměly být podstatně zasaženy.
Hlavním důvodem je podle analytiků Este Bank to, že pojišťovny musí pro své finanční závazky v eurech držet odpovídající vklady v evropské společné měně. Navíc se prý dá předpokládat, že většina podniků se ponaučila z finanční krize z roků 2001 a 2002, což mělo za následek konzervativnější umístění aktiv.
Slabé finanční trhy však vedly ke zhoršeným finančním výsledkům v prvním čtvrtletí 2008, což mělo za následek všeobecný pokles zisků před zdaněním. Pokles činil v průměru 22,3 procenta. Jen společnosti Hannover Re, Mapfre a Vienna Insurance Group, která v ČR vlastní Kooperativu a Českou podnikatelskou pojišťovnu, zvedly své zisky před zdaněním. Všech 14 firem, které prezentovaly výsledky za první čtvrtletí 2008, ale oznámilo provozní zisky. Hodnota vlastního kapitálu se snížila v průměru o 8,4 procenta, jen Vienna Insurance Group vykázala lehký nárůst vlastního kapitálu.
"Hypoteční krize a následné finanční turbulence měly negativní dopad na finanční trhy. Především slabé finanční trhy v prvním čtvrtletí 2008 zatížily kapitál sektoru. Na rozdíl od bankovního sektoru jsou ovšem přímé negativní dopady hypoteční krize na pojišťovací průmysl omezené. Dopady slabých finančních trhů jsou značné, avšak ne alarmující, shrnul analýzu analytik pojišťovacího sektoru v Erste Group Christoph Schultes.
Zatímco většina západoevropských pojišťovacích trhů je víceméně nasycená, tak střední a východní Evropa podle analýzy nadále nabízí obrovský růstový potenciál. Důvodem je podstatně rychleji rostoucí ekonomika v regionu. Střední a východní Evropa navíc čerpá ze stoupajícího blahobytu, což vede k silnému nárůstu úspor a ke zvyšující se poptávce po pojišťovacích produktech, upozornila Erste Bank.



Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
