Potrubí prasklo v neděli ráno, voda zaplavila část suterénu památkově chráněného paláce Lucerna i část ulice, která se na dvou místech propadla. S unikající vodou bojovali až do večera desítky hasičů a pracovníků PVK.
Podle Dvořákové škody zaplatí pojišťovna. V současné době vodohospodáři za pomoci radaru zjišťují možné škody pod vozovkou. Poté začnou se zemními pracemi a betonováním. "Práce nelze uspěchat," zdůraznila Dvořáková.
Expozice Titanic: Výstava artefaktů, která se v paláci Lucerna nyní koná, nebyla podle zástupce pořadatelů Petra Nováka nijak poškozena. Znovu by měla být otevřena dnes po 13:00. Do té doby se uskuteční revize elektroinstalace Velkého sálu Lucerny.
Pracovníci Lucerny nyní ze suterénu budovy odstraňují vodu a písek a snaží se vyčíslit škody. "Částku si nedovolím odhadovat, vzhledem k množství uskladnění zboží z prodejen a restaurací ale bude značná," řekl Prokopius. Poničena byla také plynová kotelna, nákladní výtah a uložený stavební materiál. "Věřím, že celý palác Lucerna bude fungovat během večera," dodal Prokopius.
Potrubí prasklo kolem 08:00 a teprve ve 12:45 se podařilo vodu zastavit. Hasiči poté začali čerpat vodu ze zaplavených prostor v suterénech Lucerny. Kvůli nebezpečným zplodinám z motorů čerpadel byli podle mluvčího pražských hasičů Víta Pernici evakuováni lidé z prvních dvou podlaží budovy. Hasiči také kvůli tomu zasahovali s dýchacími přístroji. Podle mluvčího hasičů sahala voda v suterénu do výšky zhruba půl metru.
Podobná havárie se v centru metropole udála i v lednu 2006, kdy praskl vodovodní řad o průměru 90 centimetrů u křižovatky ulic Sokolská a Rumunská nedaleko náměstí I. P. Pavlova. Koncem srpna 2004 zase praskl více než 80 let starý vodovodní řad v Pařížské ulici. Havárie za sebou zanechala zprohýbaný asfalt a zatopené sklepy.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
