Siekaczek se nedovoleného jednání dopustil v době, kdy byl manažerem v divizi ICN, která se věnuje pevným telekomunikačním sítím. Prokuratura mu dokázala, že založil komplexní síť prázdných korporací, přes které z firmy několik let odcházely peníze.
Peníze, které by odčerpávány z firemních účtů na konta jiných firem, kde na ně nebylo vidět, se použily na úplatky. Siemens si potřeboval zajistit zakázky v zahraničí, a tak zaplatil údajným dodavatelům, ve skutečnosti však šlo o úplatky vládním představitelům a potenciálním klientům.
Siekaczek vypověděl, že dostal od nadřízených pokyn, aby vytvořil nový platební systém. Tento požadavek byl prý vznesen po tom, co se koncem 90. let stalo placení úplatků v zahraničí trestným činem. Úřady se podle něj už předtím začaly zabývat předchozím systémem účtů v Rakousku.
"Přirozeně jsem věděl já i všichni ostatní, že platíme poplatky, abychom si zajistili zakázky," vypověděl Siekaczek. Tyto záležitosti se prý držely v tajnosti a věděl o nich jen úzký okruh lidí.
Korupční aféra v Siemensu se táhne už dlouho a firma sama už se loni přiznala k pochybným platbám ve výši až 1,3 miliardy eur (přes 30 miliard Kč). Firma si pak sama objednala interní vyšetřování, které odhalilo, že v Siemensu se porušovala pravidla na všech úrovních a v několika zemích, kde Siemens působí. Loni v říjnu Siemens přistoupil na to, že v souvislosti s vyšetřováním zaplatí pokutu asi 201 milionů eur.
Siemens je průmyslovým konglomerátem, který vyrábí širokou škálu produktů, počínaje větrnými turbínami a konče kolejovými vozidly. V České republice firma rovněž působí.



Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
