"Šetřením Národní banky Slovenska se ke dni předložení této zprávy neobjevily relevantní důkazy o existenci, či zneužití důvěrné informace o změně centrální parity slovenské koruny, respektive o její navrhované úrovni," poznamenala v materiálu centrální banka. Na základě výsledků dohledu a prověřování komerčních bank se podle NBS případem nezačala zabývat policie.
Úřední kurz, takzvaná centrální parita koruny vůči euru, po schválení v evropských institucích koncem května revalvoval na 30,126 SKK/EUR z předchozích 35,4424 koruny za euro. Několik hodin před oficiálním zveřejněním nové úrovně parity 28. května ve 23:00 SELČ se na devizovém trhu realizoval nezvykle vysoký objem obchodů.
Opozice v červnu obvinila hlavně slovenské finanční skupiny J&T a Istrokapital, že na úpravě parity podezřele vydělaly stovky milionů korun. Obě ale obvinění odmítly. Několik dní před změnou parity se ministr Počiatek setkal s předním manažerem J&T na soukromé jachtě v Monaku. Opozice ministra podezírala z vyzrazení informací o posunu parity, na které byl začátkem července stanoven i neměnný konverzní kurz při přechodu Slovenska na euro. Ministra se opozice také neúspěšně pokusila odvolat v parlamentu.
Guvernér NBS Ivan Šramko už jednou podal zprávu o obchodování se slovenskou měnou v den oznámení druhé úpravy parity. Opozičním poslancům ale jeho vysvětlení nestačilo a nechali si vypracovat zprávu o jednání o změně centrální parity a o obchodování s korunou před jejím oficiálním oznámením.
O podezřelých nákupech velkých objemů korun několik hodin před úpravou středního kurzu spekulovala média. Koruna 28. května začínala obchodování nad 31 SKK/EUR a během dne zpevnila asi o 50 haléřů. Po zveřejnění informací o nové paritě v nočních hodinách vystoupila na rekordních 30,08 koruny za euro.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
