Obchodní řetězec Makro loni v Česku zvýšil i tržby, a to z 35,3 miliardy korun v roce 2006 na 37,1 miliardy korun. Na konci roku 2007 společnost Makro ČR v Česku provozovala 12 velkoobchodních center, která jsou zaměřena na prodej potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží registrovaným podnikatelům, zejména obchodníkům a firmám podnikajícím v gastronomii.
Společnost Makro Cash & Carry ČR nyní po více než dvouleté přestávce připravuje stavbu další prodejny. Nový velkoobchod plánuje Makro postavit v Ostravě-Pustkovci, termín jeho otevření zatím nebyl stanoven, jelikož záměr nyní posuzují úřady. Vyplývá to z údajů, které jsou zveřejněny v informačním systému EIA. Makro již v Ostravě jednu prodejnu provozuje.
Nový ostravský velkoobchod Makro by měl mít prodejní plochu zhruba 7200 metrů čtverečních a polovinu jeho nabídky mají tvořit potraviny. "Navrhovaná stavba bude jednou z posledních v řadě staveb začleněných do řetězce prodejen firmy Makro Cash&Carry v rámci ČR," stojí v oznámení velkoobchodního řetězce. Nové Makro má v Ostravě-Pustkovci vyrůst v sousedství plánovaného hypermarketu Globus.
Generální ředitel Makro Cash&Carry ČR a Metro Cash&Carry Slovakia Andrea Colombo nedávno prohlásil, že po několika letech je otázka expanze velkoobchodního řetězce v Česku a na Slovensku znovu otevřena. "Zatím nemohu prozradit detaily, ale v letošním roce bychom rádi otevřeli nejméně jedno velkoobchodní centrum," řekl. O další expanzi je zmínka i ve výroční zprávě společnosti Makro Cash & Carry za rok 2007. "V následujícím období společnost plánuje expanzi formou otevření dalších velkoobchodních center," stojí ve výroční zprávě.
Velkoobchodní firma Makro Cash & Carry zvyšuje zisky již několik let po sobě. Zatímco například v roce 2001 vykázala profit 445,247 milionu korun, tak o dva roky později již její zisk překročil miliardovou hranici a růst vykazoval i v následujících letech.
Z ostatních obchodních řetězců loňské výsledky zveřejnila například síť 168 diskontních prodejen Penny Market, jejichž zisk vzrostl ze 468 milionů korun v roce 2006 na rekordních 703,7 milionu Kč. Firma SPAR Česká obchodní společnost, která v Česku provozuje 27 hypermarketů Interspar a čtyři supermarkety Spar, loni snížila ztrátu na 412,2 milionu korun z 574,7 milionu v roce 2006. Předloni byla řada obchodních řetězců ve ztrátě a někteří obchodníci, jako byl například Julius Meinl či Carrefour, kvůli prodělkům odešli z Česka.
Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků patřilo velkoobchodní firmě Makro Cash&Carry čtvrté místo za společnostmi Schwarz ČR (Lidl, Kaufland), Ahold Czech Republic (Hypernova, Albert) a Tesco Stores ČR. Makro Cash&Carry ČR je součástí nadnárodní skupiny Metro Cash&Carry, která ve 28 zemích provozuje více než 580 velkoobchodních center.
Deseti největším obchodním řetězcům v roce 2007 podle předběžných údajů analytické firmy Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby meziročně o 31,3 miliardy korun na rekordních 289,1 miliardy korun. Desítka největších obchodníků loni posílila podíl na domácím trhu, který se v rychloobrátkovém zboží zvýšil z 63 procent v roce 2006 na 66 procent.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
