Do nových letadel investovaly ČSA od roku 2006 přes deset miliard korun, z toho 3,5 miliardy v letošním roce. ČSA zároveň využily opci na dalších osm letadel stejného typu s termínem dodání v letech 2011 a 2012. Kromě toho si společnost během příštích dvou let hodlá dva airbusy pronajmout.
Airbusy A319 a A320 mají v ČSA postupně nahradit 15 let staré stroje Boeing 737, které nyní tvoří páteř firemní flotily. Nové airbusy mají o 1200 kilometrů delší dolet než klasické boeingy a jsou také zhruba o pět procent rychlejší. Mají nižší spotřebu paliva a splňují přísnější hlukové a emisní normy.
Celkem má firma 50 letadel, z nichž část je pronajatá ze zahraničí. Na současném počtu strojů chtějí ČSA setrvat i do budoucna, takže po příletu nových letadel, která jsou na leasing, vracejí starší stroje pronajímatelům.
ČSA již dříve také oznámily, že hodlají prodat dvě 15 let stará dálková letadla Airbus A310. Celkem má firma čtyři tyto stroje. Kupec se však dosud nenašel.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
