Vzájemnou výměnu nemovitostí v areálu letiště oznámily ČSA a Správa Letiště Praha koncem srpna. ČSA mají postoupit letišti pozemky a budovy u terminálů Jih na staré Ruzyni a na oplátku dostanou nemovitosti u terminálů Sever v okolí své centrály. Hodnota pozemků, které získají ČSA, je podle pilotů řádově nižší, proto ji letiště firmě dorovná zhruba miliardou korun.
Piloti však směnu považují za nevýhodnou. ČSA prý přijdou o hangár E, který slouží údržbě vrtulových letadel ATR, a také hangár B, kde je výcvikové středisko posádek letadel. To si poté chtějí aerolinie od letiště pronajmout, což podle pilotů "nedává z ekonomického hlediska žádný smysl." Celkově prý transakce další rozvoj společnosti ztíží.
"Obáváme se tedy, že před privatizací bude tato letecká společnost s dlouhou historií bezprecedentně vykuchána," uzavírají piloti. České aerolinie v uplynulých měsících prodaly například nákladový terminál nebo stravovací služby, takzvaný catering. Vylepšily si tak hospodářské výsledky o stovky milionů korun. Prezident ČSA Radomír Lašáka na nedávné tiskové konferenci nesdělil, jaký dopad do hospodaření bude mít transakce s pozemky.
Pražské letiště i České aerolinie čeká v příštích měsících privatizace. Ministerstvo financí očekává minimální výnos z prodeje letiště ve výši 100 miliard korun, hodnota ČSA se odhaduje na pět miliard.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
