Podle členů kontrolního výboru se při nynější zakázce nedá hovořit o hospodárném vynakládání peněz. Poslanec a místopředseda výboru Libor Ježek uvedl, že zadávací dokumentace k aktuálnímu řízení je stejná jako k předchozímu, které výbor rovněž kritizoval. "Já mám velmi silný pocit, že je to tunel do státního rozpočtu," prohlásil.
Náměstek ministra Peter Chrenko a ředitel projektu Pavel Nevšímal však výhrady poslanců nesdíleli a řízení hájili. Podle Chrenka se například zadavatelé snaží jít cestou co nejmenších zásahů do nyní používaných systémů, aby náklady byly co nejnižší. Předseda výboru Vladimír Koníček (KSČM) se pozastavil nad tím, že ministerstvo požadovalo od uchazečů obrat alespoň 1,5 miliardy korun. Podle náměstka Chrenka ale byl záměr takový, aby se firmy sdružovaly do konsorcií, a pak se o zakázku ucházely. Podmínky podle něj tvrdší než v předchozím tendru nebyly. "Šli jsme cestou změkčení," řekl náměstek.
Vítěz výběrového řízení by měl být znám podle MF do poloviny října. Celý systém by měl být spuštěn v optimálním případě na přelomu let 2009 a 2010. Má zpřehlednit a usnadnit správu státních peněz.
Ministerstvo v úterý oznámilo, že nabídku podali dva zájemci. Výběrová komise bude ale hodnotit pouze nabídku, kterou podala IBM spolu s firmami Hewlett-Packard, Logica a SAP ČR. Druhý zájemce, společnost Indra Czech republic, byl vyřazen pro nesplnění kvalifikačních požadavků.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
