"Dva nákladní vlaky opustily Velkou Británii," řekl mluvčí s tím, že míří do Francie. Ještě před nimi vyrazily dva zkušební vlaky testující koleje. Podle agentury AP byl provoz obnoven v jednom ze dvou tunelů - v tom, který požár nezasáhl.
Oheň vypukl ve čtvrtek kolem 16:00 SELČ v nákladním vlaku, který převážel kamiony, asi deset kilometrů od ústí tunelu ve Francii. S živlem, který proměnil jednu tunelovou šachtu v pekelnou výheň, bojovalo asi 100 hasičů z obou stran a postupně se jim podařilo oheň uhasit. Příčiny požáru, při němž nikdo nezemřel, zatím nejsou známy. Podle vyšetřovatele Geralda Lesigneho zůstává v nemocnicích pět ze 14 zraněných.
Oprava vyhořelé části tunelu může trvat týdny, řekl šéf společnosti Eurotunnel Jacques Gounon.
Delší přerušení provozu v tunelu by bylo pro společnost Eurotunnel ranou. Firma se dostala poprvé do zisku teprve loni. Přepravu po železnici tunelem denně využije kolem 40.000 lidí. Tunel otevřený v roce 1994 měří 51 kilometrů, z toho 38 kilometrů vede pod hladinou moře. Je tak nejdelším podmořským tunelem na světě.
V minulosti v tunelu hořelo dvakrát, požár vždy způsobily přepravované nákladní vozy. Provoz byl vážněji narušen jen v roce 1996, kdy byl tunel po požáru uzavřen měsíc a přepravovat náklady začal až po sedmi měsících.



Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
